VI. ročník konference

Záznam konference

Galerie

Program konference

9:00
Když se řekne digitalizace …
Čím dál více používané slovo digitalizace – ale co si pod tím vlastně kdo představí?  Kvůli komu se snaží stát digitalizovat maximum svých služeb? Kvůli občanům nebo kvůli sobě? Co vše je v pozadí konkrétní elektronické služby, kterou má občan nebo úředník k dispozici?
Senta Čermáková / CZECHITAS
Jan Ďoubal / NAKIT
Lukáš Kačena / prg.ai
Martin Mesršmíd / DIA
Roman Vrba / SPCSS
10:00
Digitální identita: Kdo? Co? Já? Proč?
Používání digitální identity, správným názvem Identity občana, se během několika let mnohonásobně zvýšilo a stala se základem komunikace s úřady. Jak to funguje? Víte, že vaše digitální identita je jen jedna a spravuje ji stát? Jaký je rozdíl mezi eDoklady a EU Wallet?  Jsou moje data v bezpečí? Co dělat, aby nám nikdo naši digitální identitu neukradnul? A jsou na to úřady připravené? A jak na to šli v Dánsku a co tam řeší právě teď?
Martin Mesršmíd / DIA
Jaromír Talíř / CZ.NIC
Vladimír Rohel / NAKIT
Dario Zoric / Regional Digitisation Lead, ministerstvo zahraničí, Dánsko
11:00
COFFEEBREAK
11:30
Na přepážku už nemusím?!
Cílem digitalizace je usnadnit lidem život, šetřit jejich čas (a peníze) a zároveň zjednodušit byrokracii na samotných úřadech. Spousta obcí a měst má svoje portály nebo aplikace, které slouží jejich obyvatelům. Dobrým příkladem je i Ministerstvo dopravy, které spustilo Portál dopravy. Digitalizovat se nemusí jen centrálně, vznikají zajímavé projekty i mimo něj. Příkladem je aplikace pojišťovny OZP. Pracujeme také na Registru zastoupení, který umožní občanovi předat svou digitální plnou moc pověřené osobě.
Elektronické formuláře – Jan Petr / DIA
Portál Pražana  – Jan Znamenáček / Operátor ICT
Portál dopravy – Karel Váchal / Ministerstvo dopravy
50 odstínů VITAKARTY  – Eva Švecová / Oborová zdravotní pojišťovna
Registr zastupování – Petr Tiller / DIA
Portál MOJE daně – Hana Baráková / GFŘ
Redesign Portálu občana – Tomáš Musil / DIA
12:45
Digitalizace pro každého: komunikace a vzdělávání
Můžeme mít sebelepší služby, perfektní weby, ale pokud nebudou dostatečně informovaní a troufáme si říct i dostatečně digitálně vzdělaní jak občané, tak úředníci, bude nám to k ničemu. Bereme si příklad i z nestátního sektoru, který umí udělat zajímavé kampaně o digitalizaci pro veřejnost.
Jana Linhartová / Knihovna Ústeckého kraje
Lujza Kotryová / Česko.Digital
Ivan Bartoš / Úřad vlády
Jan Paťawa / Ministerstvo vnitra
13:45
COFFEEBREAK
14:10
Web: uživatelsky přívětivý a cool
Ideální státní správa z pohledu občana je taková, kde byrokracie ustupuje inovacím a kde weby úřadů nejsou jen povinnou a nezajímavou nástěnkou,  ale jsou průvodcem a rychlým zdrojem přesných a aktuálních informací. Webové stránky ve veřejné správě mohou být nejen efektivní, ale také překvapivě cool. Tématem panelové diskuse je nejen význam designsystému a uživatelského prostředí (UX) při vytváření webových platforem pro efektivní interakci s občany, ale i inspirace např.  webovým portálem města Hradec Králové.
Vítek Jarouš / statutární město Hradec Králové
Jan Kalina / DIA
Lukáš Marvan / Asociace UX
Bronislav Zrza / NAKIT
15:00
Co nás v roce 2024 čeká a nemine?
Určitě se nevyhneme implementaci Zákona o právu na digitální služby. To je priorita pro celou státní správu. Potřebujeme také adaptovat novou směrnici EU pro kybernetickou bezpečnost (NIS2). Zásadní pro nás je státní eGov Cloud, který státní správě umožní sdílet své informační systémy. A je toho ještě mnohem více.
NIS2  – Ondřej Nekovář / SPCSS
Současný stav a budoucí vývoj SS s ohledem na legislativní změny / atesty eSSL – Petr Vokáč / Ministerstvo vnitra
AIS vyrozumívací – Petr Tiller / DIA
eGovernment Cloud – Roman Vrba / SPCSS
Bezpečné propojení – Martin Cerman / DIA
Konec 16:00  

 

Workshopy v divadelní zkušebně

9:30 – 11:00
Jak si spočítat náklady na digitalizaci ve státní správě

Plánujete zavedení nového informačního systému nebo nové agendy? Řešíte otázku optimalizace nákladů stávajícího systému? Rozhodujete se, zda přejít do cloudu anebo zachovat stávající datové centrum? Pokud ano, tak právě pro vás je určený workshop, kde vám představíme eGC kalkulátor. eGC kalkulátor je nástroj pro vyčíslení a srovnání nákladů různých variant řešení (on-premise, cloud, hybridní řešení) informačního systému a pro všechny zájemce je k dispozici zdarma.
Během workshopu Vám na praktických příkladech ukážeme jeho možnosti. Budete mít prostor klást dotazy, diskutovat nad problematikou nákladů v IT a sami posoudíte, zda vám eGC kalkulátor může pomoci. Budeme velice rádi za zpětnou vazbu, pokud jste již eGC kalkulátor vyzkoušeli!

11:15 – 12:45
Co dělat pro to, aby obíhala data a ne lidé?
Radka Domanská / DIA

Na rychlou a kvalitní digitalizaci služeb státu je velký tlak z mnoha stran, především veřejnosti. Bez dat ale efektivní digitalizace nedosáhneme. Bez dat nebudou funkční žádné digitální služby státu jako e-doklady, e-recept, datové schránky apod. Funkční digitální služby významně usnadní práci také úředníkům. Na workshopu se dozvíte, proč by digitalizace bez dat nefungovala a jak nastavit strategii pro správu dat. Budete mít možnost ptát se našich odborníků k připravovanému standardu správy dat a získat zpětnou vazbu na problémy, které řešíte.

12:45 – 13:45
Jak využít katalog služeb
Jan Petr, Šimon Trusina / DIA

Katalog služeb je unikátní soubor více než 14000 služeb státní správy, který byl vytvořen v rámci implementace Zákona o právu na digitální službu. Jsou v něm informace, jak službu vyřídit až po odkaz na konkrétní elektronický formulář. Celý Katalog je publikovaný v rámci otevřených dat a údaje tedy lze využít v rámci vašich portálů. Můžete si vybrat služby například pro portál obce, Svatební portál nebo Portál motorkářů anebo ho využít v rámci umělé inteligence. Na workshopu vám ukážeme, jak s tímto souborem služeb pracovat.

Workshopy ve foyer

11:30 – 13:00
Jak postavit dobrý web
Bronislav Zrza / NAKIT

Někteří z vás možná právě ve vašich institucích přemýšlíte nebo už rovnou pracujete na tvorbě nového webu. Během tohoto kulatého stolu vám představíme základní poznatky, které jsou pro úspěšné zvládnutí tohoto náročného úkolu nezbytné. Ukážeme si, co je dobré si z pohledu uživatele vyjasnit předtím, než se začne web poptávat; třeba se zamyslet nad produkty nejen z právního hlediska a z hlediska technologií, ale také z pohledu uživatele. Stejně tak si ukážeme, jak dobře zmapovat očekávání uživatelů. Představíme vám příklady, vysvětlíme rozdíl mezi UI a UX a společně si vše vyzkoušíme na praktickém příkladu.

14:15 – 15:30
Jak kvalitně připravit marketingovou zakázku
Lucie Češpivová / Asociace komunikačních agentur

Workshop „Jak kvalitně připravit marketingovou zakázku“ je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit, jak efektivně plánovat, realizovat a hodnotit marketingové projekty v režimu Zákona o zadávání veřejných zakázek.
Jaké jsou konkrétní kroky pro výběr dodavatele, realizaci a vyhodnocení marketingové zakázky? Jak definovat cíle, cílovou skupinu a rozpočet marketingové zakázky? Jak připravit zadávací dokumentaci na tvorbu sdělení, obsahu, výběr vhodných nástrojů a komunikačních kanálů pro dosažení stanovených cílů? Naučíte se také měřit a analyzovat výsledky marketingové zakázky a zlepšovat její efektivitu.

 

 

Kdy: pondělí 20. listopadu 2023

Kde: Jatka 78, hala číslo 7 a 8
Bubenské nábřeží  306 /13
Praha 7 

Přijďte na VI. ročník konference Navigace světem digitalizace. Dozvíte se nejžhavější novinky v digitalizaci veřejné správy, co se plánuje a co nás čeká, jak postupují klíčové eGovernmentové projekty a získejte inspiraci, jak to dělají jinde a co se povedlo.

Vstupné

Pro zaměstnance veřejné správy byl vstup zdarma. Pro ostatní účastníky byl registrační poplatek 4990 Kč bez DPH. Informace k objednání vstupenek nejdete zde.