Workshopy na konferenci Navigace světem digitalizace

Jak si spočítat náklady na digitalizaci ve státní správě

9:30 – 11:00

Plánujete zavedení nového informačního systému nebo nové agendy? Řešíte otázku optimalizace nákladů stávajícího systému? Rozhodujete se, zda přejít do cloudu anebo zachovat stávající datové centrum? Pokud ano, tak právě pro vás je určený workshop, kde vám představíme eGC kalkulátor. eGC kalkulátor je nástroj pro vyčíslení a srovnání nákladů různých variant řešení (on-premise, cloud, hybridní řešení) informačního systému a pro všechny zájemce je k dispozici zdarma.
Během workshopu Vám na praktických příkladech ukážeme jeho možnosti. Budete mít prostor klást dotazy, diskutovat nad problematikou nákladů v IT a sami posoudíte, zda vám eGC kalkulátor může pomoci. Budeme velice rádi za zpětnou vazbu, pokud jste již eGC kalkulátor vyzkoušeli!

Co dělat pro to, aby obíhala data a ne lidé?

11:15 – 12:45

Na rychlou a kvalitní digitalizaci služeb státu je velký tlak z mnoha stran, především veřejnosti. Bez dat ale efektivní digitalizace nedosáhneme. Bez dat nebudou funkční žádné digitální služby státu jako e-doklady, e-recept, datové schránky apod. Funkční digitální služby významně usnadní práci také úředníkům. Na workshopu se dozvíte, proč by digitalizace bez dat nefungovala a jak nastavit strategii pro správu dat. Budete mít možnost ptát se našich odborníků k připravovanému standardu správy dat a získat zpětnou vazbu na problémy, které řešíte.

Jak využít Katalog služeb

12:45 – 13:45

Katalog služeb je unikátní soubor více než 14000 služeb státní správy, který byl vytvořen v rámci implementace Zákona o právu na digitální službu. Jsou v něm informace, jak službu vyřídit až po odkaz na konkrétní elektronický formulář. Celý Katalog je publikovaný v rámci otevřených dat a údaje tedy lze využít v rámci vašich portálů. Můžete si vybrat služby například pro portál obce, Svatební portál nebo Portál motorkářů anebo ho využít v rámci umělé inteligence. Na workshopu vám ukážeme, jak s tímto souborem služeb pracovat.

Jak postavit dobrý web

11:30 – 13:00

Někteří z vás možná právě ve vašich institucích přemýšlíte nebo už rovnou pracujete na tvorbě nového webu. Během tohoto kulatého stolu vám představíme základní poznatky, které jsou pro úspěšné zvládnutí tohoto náročného úkolu nezbytné. Ukážeme si, co je dobré si z pohledu uživatele vyjasnit předtím, než se začne web poptávat; třeba se zamyslet nad produkty nejen z právního hlediska a z hlediska technologií, ale také z pohledu uživatele. Stejně tak si ukážeme, jak dobře zmapovat očekávání uživatelů. Představíme vám příklady, vysvětlíme rozdíl mezi UI a UX a společně si vše vyzkoušíme na praktickém příkladu.

Jak kvalitně připravit marketingovou zakázku

14:15 – 15:30

Workshop „Jak kvalitně připravit marketingovou zakázku“ je určen pro všechny, kteří se chtějí naučit, jak efektivně plánovat, realizovat a hodnotit marketingové projekty v režimu Zákona o zadávání veřejných zakázek.
Jaké jsou konkrétní kroky pro výběr dodavatele, realizaci a vyhodnocení marketingové zakázky? Jak definovat cíle, cílovou skupinu a rozpočet marketingové zakázky? Jak připravit zadávací dokumentaci na tvorbu sdělení, obsahu, výběr vhodných nástrojů a komunikačních kanálů pro dosažení stanovených cílů? Naučíte se také měřit a analyzovat výsledky marketingové zakázky a zlepšovat její efektivitu.